luni, 18 martie 2013

Cum ne schimbăm în timp

De la o vreme am observat că nu mai am aceiași vervă și același tonus ca altădată .


Am observat că obosesc mai repede că tonusul muscular nu mai e ce a fost dar aici e vina mea că m-am lăsat pe tânjală și am luat în proporții .
La nivel mental și psihic sunt sau mai bine zis mă consider ca la 20 de ani , am așteptări de la partea fizică ca la 20 de ani dar văd că partea fizică a mea nu mai răspunde cum răspundea acum 20 de ani , simt schimbările venite odată cu înaintarea în vârstă , le simt fizic dar nu și mental și de acea cer corpului aceleași efort ca la 20 de ani .
Mergând prin oraș cu diferite treburi zilele acestea în vederea plecării în Suedia m-am întâlnit cu diferiți foști colegi de muncă din diferite locuri unde am lucrat , ce am observat e că au îmbătrânit sau mai exact viața asta ia în-bătrânit mai devreme decât ar fi trebuit .
Sigur că îmbătrânim toți , dar depinde și cum îmbătrânim , dar am rămas așa cu un gust amar văzându-mi foști colegi de muncă unii pensionari acum sau alții încă în activitate , dar schimbați de viața grea de griji de nevoi de necazuri , parcă amprenta timpului a venit mai devreme la ei și cu o amprentă care sper ca pe mine să mă ocolească .
Țin minte cum râdeam la lucru cum făceam glume cum era acum câțiva ani când lucram cu ei , cum arătau cum zâmbeam toți , iar acum aceiași oameni când stai de vorbă cu ei , vezi niște fețe șterse ridate prea devreme cu o mimică gravă pe față de parcă te aștepți când îi vezi să-ți dea o veste gravă .
Nu știu , poate viața grea ne îmbătrânește pe toți mai devreme de cât ar trebui , eu încerc să am o gândire pozitivă și să iau viața așa cum e chit că am destule pe cap și eu .
Poate văzând pensionarii și în general oameni din Suedia cum sunt (  zâmbesc , nu sunt încrâncenați tot timpul , sunt destinși etc. ) am eu impresia că noi aici suntem mai bătrâni chiar dacă nu suntem .

4 comentarii:

  1. problema este ca trece timpul...trece si trece prea repede nici nu ne dam seama cand imbatranim dar ne dam seama ca nu ne ajunge timpul pentru tot ceea ce vrem sa facem .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne schimbăm că așa e mersul lucrurilor, dar depinde și cum o facem și cât ne lăsăm influențați de problemele zilnice .

      Ștergere
    2. eu fac parte din categoria in care problemele ma influenteaza cel mai mult.

      Ștergere
    3. Nu cred să fie un om o persoană care să nu fie afectat de probleme în o mai mare sau mai mică măsură .
      Instabilitatea din zilele noastre ne afectează pe toți chit că conștientizăm sau nu .

      Ștergere