joi, 17 ianuarie 2013

Ce ceas purtam


                            Da! de ce purtăm ceas la mână ?  sau de ce purtăm ceas ?.

Cel mai mare concurent al ceasului de mână și nu numai e telefonul , fie că e un telefon simplu sau de ultimă oră toate afișează ora pe ecran .
Acum ! sunt oameni ca mine care preferă clasicul ceas de mână în detrimentul telefonului care trebuie să-l scoți din buzunar ca să afli ora .
Dar și aici intră în discuție ce ceas preferi , mecanic - cu armare manuală  , automatic - care se armează prin mișcarea mâinii , sau cu baterie .
Dacă alegem mecanic , atunci trebuie să știm ca ceasurile mecanice de obicei nu sunt precise sau mai bine zis au o abatere de câteva secunde plus sau minus , depinde de reglaj .
Pe când cele electronice sunt foarte precise , doar trebuie schimbată bateria la un an de zile sau doi .
Eu am de mic o afinitate față de ceasuri ( în general de tot ce e tehnologie ) , pot zice că de când mă știu am avut ceas de mână , o perioadă am lăsat și eu garda jos și am preferat telefonul mai ales la apariția lui pe plaiurile mioritice , dar după nu mult timp am revenit la ceasul de mână .
Acum am un Seiko 5 Automatic - Water Resistant  cu montura 7009 vechi dar foarte bun , e integral din oțel , fără plastic prin el .

Acum mai nou la cele mecanice din gama aceasta se pun și componente de plastic .
L-am cumpărat de la un ceasornicar cu 100 RON  , în-afară de sticla care e zgâriată e în stare perfectă , merge excelent și am o presimțire că mulți ani de acum încolo ne vom înțelege foarte bine.
Am mai avut un automatic , elvețian cu pedigri  moștenit de la tata , dar care după ce nea servit cu credință  a trecut în neființă , și acela a fost un ceas foarte bun .
Personal eu prefer mecanicele , în special cele automatice .
Îmi place să le meșteresc , mă mănâncă degetuțele , trebuie să umblu la el , eu îl reglez personal pe al meu - adică din interior , îi reglez balansul până ajung la precizia dorită , e ca o mașină care te ocupi tu personal de schimbatul uleiului sau mici ajustări .


Dacă ești o persoană activă și care ești obișnuit să ajustezi să ai o ocupație , să ai un ceas cu personalitate , atunci alegi un Automatic sau un Mecanic cu armare manuală , fiindcă acestea trebuiesc ajustate la o săptămână , trebuiesc curățate , unse la unu sau doi ani .

Dacă nu-ți place să ai grija ceasului , să îl pui pe mână și să uiți de el , să nu trebuiască tras sau purtat permanent pe mână atunci alegi un ceas electronic , dar fără personalitate , fără fi-ling .
Nu-știu  , un ceas mecanic parcă îți împrumută și ție din personalitatea lui , să nu mai zic că unele ceasuri mecanice sunt ca o semnătură sau ca o declarație de statut .

Deci , voi de ce purtați sau nu purtați ceas pe mână ?
Sau!? de ce preferați mecanic.
Sau!? electronic .

2 comentarii:

  1. nu mai vin pe aici din cauza greselilor gramaticale...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E parerea ta domnule anonim si decizia tot a ta , dar mai util cred era sa subliniezi acele greseli si le corectam .

      Ștergere